De FIM is met een aantal aanpassingen op het World Superbike reglement gekomen, de belangrijkste daarvan is dat World Supersport rijders nu nog maar n motor tot hun beschikking zullen hebben.
De Superbike commissie heeft door middel van een teleconference een beslissing genomen over een aantal zaken aangaande het World Superbike reglement. Het betreft aanpassingen over de leeftijd van de EK Superstock rijders, het nomineren van wildcards en Ôone eventÕ rijders, deelnemers aan de Superpole en waarschijnlijk de belangrijkste, de World Supersport coureurs zullen vanaf 2011 maar een machine tot hun beschikking hebben.<br /> <br /> Voor de EK Superstock rijders is vastgesteld dat deze geboren moeten zijn tussen 1 januari 1985 en 14 april 1995.<br /> <br /> In de regel over wildcards staat nu dat de organiserende federatie (bij ons de KNMV) 4 wildcards voor de World Superbike en World Supersport klasse en 2 wildcards voor de EK Superstock klasse mag nomineren. Zodra deze wildcards zijn toegewezen mag de organiserende federatie of Infront Motorsport nog ÔOne eventÕ rijders nomineren.<br /> <br /> Dan de Superpole. In plaats van de 20 beste rijders uit de kwalificatie zullen volgend jaar de beste 16 rijders aan de eerste Superpole mogen deelnemen, daarna de beste 12 aan Superpole 2 en vervolgens de snelste 8 coureurs aan de derde en afsluitende Superpole.
De meest ingrijpende van de wijzigingen is die voor de World Supersport rijders. Bij de technische controle voorafgaand aan de trainingen en races zullen zij maar een machine ter controle mogen aanbieden, net als de EK Superstock rijders dus. In de World Superbike categorie blijft het twee motoren per rijder.<br /> <br /> Ook werd overeenstemming bereikt over een tijdschema voor het 2011 seizoen waarbij ook op vrijdagochtend weer gereden zal gaan worden.<br /> <br /> Het tijdschema is als volgt (zonder de door de UEM georganiseerde EK Superstock 600 klasse) :<br /> <br /> <table style="width: 95%;"> <thead> </thead> <tbody> <tr> <td> <strong>Vrijdag</strong><br /> </td> <td><br /> </td> <td><br /> </td> <td> </td> </tr> <tr> <td> 09:45-10:30</td> <td> 45′</td> <td> World Supersport</td> <td> vrije training<br /> </td> </tr> <tr> <td> 10:45-11:15</td> <td> 30′ <br /> </td> <td> EK Superstock</td> <td> vrije training<br /> </td> </tr> <tr> <td> 11:30-12:30</td> <td> 60′</td> <td> World Superbike</td> <td> vrije training<br /> </td> </tr> <tr> <td> 13:45-14:30</td> <td> 45′</td> <td> World Supersport</td> <td> Kwalificatie</td> </tr> <tr> <td> 14:45-15:15</td> <td> 30′</td> <td> EK Superstock</td> <td> Kwalificatie</td> </tr> <tr> <td> 15:30-16:30</td> <td> 60′<br /> </td> <td> World Superbike</td> <td> Kwalificatie</td> </tr> <tr> <td> </td> <td> </td> <td> </td> <td> </td> </tr> <tr> <td><strong> Zaterdag</strong></td> <td> </td> <td> </td> <td> </td> </tr> <tr> <td> 09:00-09:30</td> <td> 30′</td> <td> EK Superstock</td> <td> vrije training</td> </tr> <tr> <td> 09:45-10:30</td> <td> 45′</td> <td> World Supersport</td> <td> vrije training</td> </tr> <tr> <td> 10:45-11:30</td> <td> 45′</td> <td> World Superbike</td> <td> Kwalificatie</td> </tr> <tr> <td> 13:45-14:30</td> <td> 45′</td> <td> World Superbike</td> <td> vrije training</td> </tr> <tr> <td> 15:00-15:14</td> <td> 14′</td> <td> World Superbike</td> <td> Superpole 1<br /> </td> </tr> <tr> <td> 15:21-15:33</td> <td> 12′</td> <td> World Superbike</td> <td> Superpole 2<br /> </td> </tr> <tr> <td> 15:40-15:50</td> <td> 10′</td> <td> World Superbike</td> <td> Superpole 3<br /> </td> </tr> <tr> <td> 16:05-16:50</td> <td> 45′</td> <td> World Supersport</td> <td> Kwalificatie</td> </tr> <tr> <td> 17:05-17:35</td> <td> 30′</td> <td> EK Superstock</td> <td> Kwalificatie</td> </tr> <tr> <td> </td> <td> </td> <td> </td> <td> </td> </tr> <tr> <td> <strong>Zondag</strong></td> <td> </td> <td> </td> <td> </td> </tr> <tr> <td> 09:00-09:10</td> <td> 10′</td> <td> EK Superstock</td> <td> Warm-up</td> </tr> <tr> <td> 09:20-09:35</td> <td> 15′</td> <td> World Superbike</td> <td> Warm-up</td> </tr> <tr> <td> 09:45-10:00</td> <td> 15′</td> <td> World Supersport</td> <td> Warm-up</td> </tr> <tr> <td> 10:30</td> <td> </td> <td> EK Superstock</td> <td> Race</td> </tr> <tr> <td> 12:00</td> <td> </td> <td> World Superbike</td> <td> Race 1<br /> </td> </tr> <tr> <td> 13:30</td> <td> </td> <td> World Supersport</td> <td> Race</td> </tr> <tr> <td> 15:30</td> <td> </td> <td> World Superbike</td> <td> Race 2<br /> </td> </tr> </tbody> </table> <br /> <iframe scrolling="no" frameborder="0" src="http://www.facebook.com/plugins/like.php?href=http%3A%2F%2Fracesport.nl%2FWSBK%2FSuperbikes%2Faanpassing-superbike-reglement-een-motor-per-supersport-rijder%2Ftabid%2F100%2FiNews_ID%2F25249%2FDefault.aspx&layout=standard&show_faces=true&width=450&action=like&colorscheme=light&height=80" style="border: medium none; overflow: hidden; width: 450px; height: 80px;" allowtransparency="true"></iframe>